ZFŚS

Podarunek bez podatku PIT

edenredFirmy, wybierając świadczenia pozapłacowe dla swoich pracowników, poszukują rozwiązań innowacyjnych. Dzięki nim można sprostać oczekiwaniom zatrudnionych osób.

Jedną z propozycji są karty przedpłacone, które ze względu na swoje zalety stały się popularnym narzędziem wykorzystywanym w motywacji pracowników. Są one alternatywą dla bonów papierowych, których przekazanie pociąga za sobą skutki podatkowe dla pracownika. Karty są także atrakcyjniejszą formą niż gotówka, ponieważ są prawdziwie namacalnym prezentem. Pracodawcy w ramach świadczeń pozapłacowych chętnie korzystają z kart jako eleganckiego prezentu dla zatrudnionych osób. Taka forma nagradzania jest doceniana przez samych pracowników. Mają oni bowiem możliwość podjęcia samodzielnej decyzji dotyczącej sposobu, miejsca i czasu wydania środków otrzymanych na karcie. Każda firma wybierając katalog świadczeń dla swoich pracowników, analizuje, które z dostępnych na rynku rozwiązań będą najlepsze. Najbardziej popularne są karty podarunkowe i karty na posiłki. Pracodawcy coraz chętniej wybierają także karty wakacyjne oraz karty na sport i kulturę. Rozwiązanie w postaci kart przedpłaconych niesie za sobą także korzyści podatkowe.

Podarunek na święta, alternatywa dla tradycyjnych paczek dla dzieci

Dużym zainteresowaniem cieszą się karty podarunkowe dla pracowników oraz karty podarunkowe dla dzieci pracowników Ticket dla Ciebie®. Te ostatnie, będące nowatorską propozycją na rynku, są alternatywą dla tradycyjnych paczek przygotowywanych z okazji Mikołajek, świąt czy Dnia Dziecka. Bardzo wygodne rozwiązanie dla działów HR, które do tej pory poświęcały wiele czasu na zakupy i pakowanie podarunków. Wybierając karty podarunkowe dla dzieci, pracodawca ma możliwość przekazania prezentu w zależności od potrzeb i preferencji rodziców lub dzieci. Kartę można wykorzystać m.in. w sklepach z zabawkami, książkami, grami, odzieżą czy parkach rozrywki. Dodatkowym plusem jest to, że przekazanie środków na karcie podarunkowej nie pociąga za sobą konieczności zapłaty podatku przez pracownika (do kwoty 380 zł w roku podatkowym), a osobisty charakter prezentu i zaangażowanie firmy przy wręczaniu takiej formy świadczenia jest zarówno miłym podziękowaniem, jak i skuteczną zachętą do dalszej pracy. A samodzielny wybór prezentu i dokonanie płatności kartą jest emocjonującą chwilą dla dziecka.

Z myślą o pracownikach

Firma, decydując się na karty przedpłacone, powinna również zwrócić uwagę na dodatkowe korzyści dla pracowników oferowane wraz z kartą, takie jak: łatwość użytkowania, możliwość szybkiego sprawdzenia salda karty telefonicznie, przez Internet lub aplikację mobilną. Ponadto użytkownik, płacąc kartą lub tylko pokazując w punkcie handlowo-usługowym, otrzymuje liczne rabaty w ramach programu Twój Benefit Klub®. Proponowane promocje obejmują oferty świąteczne, całoroczne, jak również codzienne (rabaty aż do 70 proc.).

Eksperci do Twojej dyspozycji

Wybierając karty przedpłacone, warto zaufać sprawdzonemu partnerowi. Ważna jest rzetelność i szybkość świadczonych usług, elastyczność w sprostaniu niestandardowym oczekiwaniom, serwis oraz łatwość użytkowania kart. Duże znaczenie mają możliwości i rozwiązania, jakie oferuje dana firma, oraz ekspertyza prawnopodatkowa, a przede wszystkim doradztwo w zakresie danego świadczenia.

Edenred posiada 15-letnie doświadczenie na polskim rynku, dostarczając szeroką gamę nowoczesnych rozwiązań i usług w zakresie pozapłacowych świadczeń pracowniczych w ramach ZFŚS lub innych źródeł finansowania działalności socjalnej. Edenred Polska oferuje produkty w dwóch kategoriach:

  • świadczenia pracownicze:
    • dofinansowanie posiłków
    • podarunek z okazji świąt, jubileuszy, jako nagrody, zamiast paczek dla dzieci
    • dofinansowanie sportu i kultury
    • dofinansowanie wypoczynku pracowników lub ich dzieci;
  • rozwiązania podnoszące wydajność w obszarach: motywacja i nagrody.

Edenred jest światowym liderem i ekspertem w świadczeniach pozapłacowych motywujących pracowników.

Za tym sukcesem stoi:
  • 6 tys. osób zatrudnionych w 40 krajach świata
  • 610 tys. klientów z sektora prywatnego, jak i publicznego
  • 38 mln użytkowników
  • 1,3 miliona akceptantów

Autorem tekstu jest:
Izabela Supeł
Marketing Manager
Edenred Polska Sp. z o.o.